07 March 2012

Good morning Vietnam^^

    

                   Ali : Kamu itu umurnya berapa??
                 Aku : 24 tahun....{cettt, kantoi dah umur aku kat blog ni...haha^^}
                   Ali : Kamu sudah bersuami??
                 Aku : Belum lagilah...
                   Ali : Kalau kamu itu belum kahwin lagi, maksudnya kalau orang kami
                          di sini...kamu itu mahal. Selalunya kalau yang mahal macam kamu
                          ini...kena bagi itu cincin emas dalam harga uero dollar....
                 Aku : .....{diam je, malas nak layan lebih-lebih. 24 tahun tu muda lagi pe??
              Mumy : Dia masih belajar lagi...mana boleh kahwin??

perbualan ni masa aku, mumy and adik ak...acap pergi vietnam
surprisingly...ramai orang vietnam yang tahu cakap melayu
dan beragama islam
mungkin sebab ramai sangat pelancong malaysia datang sana
dan mudah jugak untuk orang malaysia cari makanan halal
dan....aku jumpa Ali ni masa pergi kedai butik Basiroh
dia kerja situ dan Basiroh ni mak angkat dia
Basiroh ni jual telekung, baju kurung, baju melayu, jubah
murah-murah dan cantik...hehe^^




Tan son Nhat Airport, Ho Chi Minh


Butik Basiroh


Sangatlah banyak baju-baju dalam ni...
Walaupon aku giler baju...tapi masuk lam ni...ak surrender, haha^^


A street view from the city.
Masa datang sini...sangatlah culture shock dengan keadaan traffic dia...
Seyes menakutkan...


Another street view from the city.


Haha...adik aku stuck kat tengah jalan...xleh nak lintas...


They are left-handed driver.

 This is actually...4 painting berbeza yang dorang combinekan jadi 1 lukisan.
Sangat cantik bukan??
Yang paling menariknya sekali...painting ni dorang wat dari eggshell
Yup2...cengkerang telur tu...hehe
Next entry nanti aku ceritakan macamana dorang wat ye...hehe^^


Another painting...^^


Night view....Ali cakap ni bangunan yang paling tinggi kat town tu

Anyway...nanti aku upload lagi gambar2 masa pergi vietnam ni
Banyak sangat lagi nak cerita
Post ni teaser je pon...hehe
Aku pergi vietnam ni awal bulan 2
Tapi baru sekarang aku upload...
Sory...sangat2lah busy bulan 2 ni
Nak potong kuku pon tak sempat...haha, seyes tak tipu
Jadi...mntk maaf juga sebab dah lama tak jengah blog2 yang lain
Kasi aku setelkan manuscript aku lagi satu tu dulu ye....haha
Lect aku nak tengok next week...
{sebenarnya...to tell the truth, aku tak rasa diri aku capable of writing l_l}

10 comments:

Lea Isnawi said...

lawa la lukisan dia weh
apsal ko surrender masuk butik tu?
byk jubah eh?

hahaha

NasQ said...

cam ni boleh plan nak gi sana ni...

Naji Mahat said...

ada sesape nak sponsor sy gi vietnam? nak pergi jugak!!!

Ezad Skytech said...

wahhh...syoknya dapat jalan2 g sana...hee..

ni mesti rambang mata bila masuk kedai tu..terus surrender...HAHA~

ekabukanmakcikkau. said...

24? uihhhh habis tua dah tu hahahaha. kawen kawen kawen!!

Unknown said...

lepas bandung, vietnam salah satu tempat yg terkenal sebagai syurga membeli belah...tp masih xkesampaian nak jejak kaki ke sana...

Unknown said...

wahhh..
seronoknye...
cantik paint tu..

ewanthology said...

cuti cuti malaysia yeee

si ngokngek said...

vietnam nie ada klon mcm bangkok ja,sesak..

D said...

haha.
surrenderrrr sb?
cissss.

wu. wa takbulehhh lahh drive kalo kt malaysia traffic cm gni