18 December 2011

LIMA ciri-ciri prince charming ^^



                                aku : mumy..mumy, tengok mamat jepun tu
                                        encemnye..ngan rambut panjang dia tu...
                            mumy : ahhh...nanti kau nak kawen, kau carilah laki macam tu
                                aku : ahhhhh.....
                              acap : tengok tu..kak lang tengah berangan, haiisshhh
                                aku : {tersipu-sipu je...haha}



ok...berbalik pada tajuk di atas balik
eh..eh..kenapa justin timberlake duk blog aku ni??
haha...minat dia since sekolah rendah lagi
why hazirah...why??
sebab aku suka tengok muka dia
dia macam muka nakal2 gitu
macam BAD BOY je...
dan dia sangat2lah stylo
in fact...other than singing n producing
dia juga involve in acting
ada he's own fashion line...Willian & Rast
ada restaurant dia sendiri...
so...he's very talented and creative too kan??
kalau perasan...in acting or in videoclip,
dia suka wat jeling2 mata macam tu
haha...cair beb




ok...next is takeshi kaneshiro
dengan berbekalkan rambut panjang dia
memang betul2 memikat ati aku
suka dia sebab dia nampak sangat MYSTERIOUS
masa mula2 kenal dia...
dia berlakon cerita cine tapi nama dia jepun...ehh, pelik sungguh
so, stalker2...rupanya dia kacukan jepun and cina
so..totally fasih untuk berbahasa jepun and cina...
wallah...sangat2 suke




hehe...sapa tak kenal mamat sebelah ni,
memang nak kene sumbat dengan roti kaya..haha^^
nampak sangat korang ni seorang yang rajin study
sampai tak tengok movie...hehe
yessss...ini vin diesel
10 markah untuk siapa yang jawab dengan tepat, haha
benda yang menarik pada dia...
of courselah..BODY KETUL2 dia tu
sekali kalau dapat peluk ni...
wallaweyhhh.....memang leh wat aku cair mencairlah
sampai aku jadi kurus....
hahahahaha



mamat ni baru je kuarkan movie baru dia
misi mustahil : protokol hantu
walaupun dia dah tua...
RAMBUT dia yang PANJANG itu...
alahai...memang sukelah tengok
kalau korang tengok Mission Imposible two
kalau tak silap aku...
dia naik motor...then, bila dia pusing ngan motor tu
rambut dia...
alaaaa, leh wat aku berhenti berpikir...haha
lagi satu...movie The Last Samurai
memang best sangat2 movie ni



ok...siapa tak kenal orang tua ni...
aku totally forgiven korang...lol
anthony hopkins
dia selalu berlakon cerita yang mystery and thriller
suke tangok CARA dia BERCAKAP
kalau tengok movie dia...macam
Hannibal, Lamb of The Sheep, The Red Dragon
cara dia bercakap...sangat best
dianye tone, timing, pronouncation dia...sepatah2
maybe, orang akan cakap...itu sebab watak dia lam movie ni
yelah..lam movie dia...dia seorang psychologist doctor
yang sangat educated, ada high sense of everything from food, books sehinggalah decoration dalam rumah
but, actually..kalau tengok movie lain dia
example like..Instinct, The Mask Of Zorro and The Rite
memang style dia cakap pon macam tu
suke cara dia...gentleman sangat, pronouncation yang mantap, i could just listen to everything he said and do nothing...hehe^^


tapi kan...walau macamana pon
in the end
kita tak pernah dapat apa yang kita nak
"bad boy, mysterious, body ketul2, rambut panjang, cara dia bercakap"
persetankan aje semua tu
{me, myself pon...bukannya cantik and kurus sangat pon kan??}
sebab...Dia lagi tahu apa yang terbaik untuk kita
kan??


                              aku : yong {kakak saya}....macamana ni yong??
                                      aku tak dapat masuk pasum
                                      dapat matriks je...boleh ke macam ni??
                            yong : tak pelah, kau give it a trylah, 
                                      kekadang memang kau tak dapat apa yang kau nak
                                      sebab Dia lagi tahu ape yang terbaik untuk kau
                                      walaupon kekadang benda tu, bukan benda yang kau suke
                                      tapi kalau Dia yang tetapkan macam tu
                                      maksudnye...itulah yang terbaik untuk kau
                

6 comments:

Jue said...

aku suke takeshi ngan tom cruise tp kan kan kan dlm byk2 tu aku suke Bi Rain!!wuahaha

LubLy said...

lebly ske iqram dinzly..
xder dlm list lgsg..(-_-)
hahahahaha

Daddylicious said...

pilih sahaja bila sudah terjumpa nanti...tiada yg mustahil tahu...:)

Lee-kun said...

suker giler ngan diesel..! ^^

Abu Bagi said...

wah ini kes kuat berangan ni hahahahahaha

emarieys said...

betul cakap yong tu..