13 December 2011

wahhh....comelnye budak ni

"liat nak bangun tidur"
     adam : menit...bangun menit bangun, nanny nak pergi pasar
        aku : adam turun dulu, menit nak tido jap, nanti menit bangunlah
     adam : menit bangun menit....bangunnnnn
        aku : urghhh...{mata pun lom buka lagi ni}
     adam : menit bangun menit...nanti adam baling tepon menit
        aku : ok, ok...menit bangun, menit bangun

"menonton tom and jerry di 615, setiap pagi, tengahari and petang. siri yang sama lak tu lam seari..huhu 0_o"
       adam : menit, tengok tu...itu tom, itu jerry 
          aku : oo...iye ke?? ok2 
                 {macamlah aku tak kenal tom and jerry tu,hehe}
       adam : menit...tengok jerry. jerry jahat..minum susu tom
          aku : jerry haus...dia lapar, dia nak minum susu tom sikit je
       adam : menit...tengok menit, tom kejar jerry
          aku : jerry...lari jerry lariiiiii
       adam : hahahaha...tom jatuh menit, cian tom
          aku : {comelnye budak ni....^^}

adam yang duduk and aidan yang berdiri sambil tolong abangnya cabut semuncup

adam muhammad, 3 tahun tapi sangat petah bercakap
membuatkan kami cuak setiap kali nak bawa dia masuk wayang
membuatkan kami terkejut setiap kali dengan jawapan yang diberikannya
membuatkan kami blur dengan perkataan yang disebutnya
membuatkan kami penat untuk jawab semua persoalannya
membuatkan kami geram dengan ejekan dia
aidan muhammad, 2 tahun
tak banyak bercakap tapi...tangan je gerak
bila kami kene marah dengan mumy, dady
ibu jari dia je naik...sambil tunjuk ke kami
mulut xgerak...haha
dan yang paling penting...
membuatkan kami semua sayang pada mereka...haha^^


"tak nak balik rumah"
          mumy : adam...kenapa papa marah2 adam??
          adam : papa moody....
                    {haha,pelik tak jawapan ni yang diberi budak 3 tahun?? 
                    padahal kitaorg tak penah ajar dia jawab macam ni}
papa adam : dah, dah...jom balik. adam nakallah
         adam : adam tak nak balik rumah, adam nak tido nanny
papa adam : arghh...jangan nak ngade2. cepat balik sekarang
         adam : adam tak nak kawan papa. papa busuk
                   {sambil tuding jari kat papa dia, haha}


"sayang sapa.....??"
       aku : adam sayang sapa??
    adam : sayang menit
       aku : sayang banyak mana??
    adam : sayang menit sikitttt je, sayang nanny banyak...
       aku : {cettt...mumy dah brainwash budak ni ke??}

p/s : tak sabar nak balik rumah cuti xmas ni...nak peluk2 budak dua org ni^^
       oo...ye, aku memang suruh anak2 buah aku panggil menit, tak suke dan
       di larang sama sekali untuk panggil aku mak cik or auntie...haha^^

5 comments:

eyqa amin said...

da mcm twin lak dak comel nie..
menit? 1st time dgr :))

Lea Isnawi said...

hahaha. org tua suka menguasi minda kanak2

MamaEma said...

budak mulut petah memang suka kita dengar...

Saddila said...

hahahahahaa comel gila .
muka dia pun comel . putih gebu :))
suka .

justin lover said...

eyqa : menit tu nama timangan sbnrnye,hehe^^

lia : yeahhh...the power are ours,haha^^

mamaema : kan?? kan?? ajar papepon..dia ikot je^^

saddila : sgt comel kan?? sungguh geram,hehe^^